Nl / En

what power supply does to you

Uit eigen ondervinding heb ik geleerd dat voeding heel veel met je doet. We eten vaak dingen waar ons lichaam eigenlijk niet erg vrolijk van wordt. Voeding hebben we nodig om ons lichaam te voeden, te voorzien van vitamines, vezels, mineralen... Vaak weten we niet meer wat goed en niet goed voor ons is omdat we overspoeld worden met tegenstrijdige beweringen. Wat ik heb geleerd is dat het belangrijk is om naar je eigen lichaam te luisteren. From my one experience, i have learned what food can do with your body.Often we eat things that aren't good for us. My body was not verry happy with that. We need food to feed our body with vitamines, minerals and fibre. Often we dont' now anymore what is good or bad for us because we hear lots of different information. I have learned to listen to my own body. That is the most important thing of all. Listening...to yourself. 

Toen ik mijn eetpatroon veranderde, voelde ik een groot verschil. Mijn energieniveau ging de lucht in, samen met mijn mondhoeken. Ik zet even voor jou op een rijtje wat ik nu precies veranderd heb in mijn dagelijks bord.   When i changed my diet, i felt a big difference.My energy level whent up as well as my mouth corners. I shall now give some explanation about what i have changed in my daily plate.

  • Glutenvrij: glutenvrij brood, gebak, pasta...Het brood bak ik meestal zelf, ook de koekjes en gebak. De pasta koop ik aan en is gemaakt van rijst.
  • Glutenfree: breads,desserts, pasta..the bread and pastry, i bake it myself.I buy the pasta that is made from rice.
  • Vetten: vetten zijn heel belangrijk voor je lichaam. Het zorgt ervoor dat je miljarden cellen goed kunnen communiceren. Het zorgt er ook voor dat vitamines en mineralen goed opgenomen kunnen worden. Iedere ochtend neem ik een eetlepel met een mengeling van olie die ik zelf meng. Een beetje teunisbloemolie,sesamolie en hennepolie is één van de mogelijkheden. Ook wat notenolie met teunisbloemolie is één van mijn favorieten. Over de soorten vetten die ik gebruik kan je onder het gedeelte"wat je met olie kan doen", informatie vinden.
  • Fats:Fats are verry important for your body. It ensures the smooth communication between your billions of cells.It also ensures that vitamins and minerals can be well
  • incorporated. My morning ritual is to take one tablespoon with oil.I mix it myself. Sometimes a mix of evening primrose oil with sesame oil and hemp oil.About the types of fats that i use you will find information under the section "what you can do with oil".
  • zoetstoffen: ik gebruik zo weinig mogelijk suiker, maar af en toe heb je dat zoete toch eens nodig om lekker gebak of zo te maken. In dat geval ga ik voor ongeraffineerde kokosbloesemsuiker, biologische honing of dadels.
  • Sweeteners:I use sugar as little as possible,but occasionally some sweet dessert or cake makes me happy asswel. In that case i choose dates, honey or coconut blossom sugar.
  • zuivel en zuivelvervangers: ik gebruik weinig zuivel in de dagelijkse maaltijden. Biologische, ongesuikerde rijstmelk is mijn favoriet. Het is van nature zoet en makkelijk als vervanger te gebruiken. Ook ongesuikerde sojamelk is binnen handbereik. Ik leef niet zuivelvrij. In sommige recepten gebruik ik natuuryoghurt of zure room. Ook de echte ongezouten boerenboter vind ik lekker en ik ondervindt geen problemen bij matig gebruik hiervan.
  • dairy and dairy substitutes:I use few dairy in the daily meals. organic unsweeted rice milk is my favorite. It is naturally sweet and easy to use as e replacement for milk.I don't live dairy free but when i use some, it is the pure kind.Natural yogurt and sour cream. Also farm butter i like to use moderate.
  • Chocolade: daar word ik ook vrolijk van. Het feit dat raw cacao heel gezond is, is een leuk weetje. Ik combineer dit met goede zoetstof en dan genieten! Als ik een reep in de winkel koop, dan kies ik voor chocolade gezoet met een ongeraffineerde suiker. Ik ga ook voor de pure, donkere chocolade van meer dan 80%cacao.
  • Chocolate: This makes me happy!  That raw cacao is verry healthy is a fun fact.I combine it with good sweetener to enjoy. If i buy chocolate in the store, i choose the kind with good sugar and 80%cacao.
  • Noten en zaden: noten bevatten veel vezels en gezonde vetten. Amandelen zijn een topper qua vitamine E en cashewnoten bevatten heel wat magnesium. Zaden bevatten belangrijke omega 3 vetzuren, vezels en vitamine E. Makkelijk en vooral lekker en voedzaam als tussendoortje of als extra bij een bereiding van brood.
  • Nuts contain fibre and healthy fats. Almonds are a topper in terms of vitamine E and  cashews contain magnesium. Seeds contain important omega three fats,fibre and vitamine E.easy and nutritious as a snack.
  • Biologisch: Ik vind het logisch stil te staan bij wat je eet. Ook groenten,fruit en vlees koop ik zoveel mogelijk biologisch.
  • organic:I think it makes sense to think about what you eat. also the vegtables,fruit and meat i buy are organic.
 

See recipe

latest recipe!

This soft brown bread contains no gluten, sugar or dairy and is absolutely delicious.

Read more

DOWNLOAD MEDITATIONS

You can download the meditations here

read more

ABOUT MY BOOK

Read more about my book  “Glutenvrij,gezond en gelukkig"

Contactform

Do you wish to place your ad here? Please contact me freely for more info!