Nl / En

Abdominal breathing

                    Ademen   Breathing

Onze ademhaling is nogal oppervlakkig te noemen. We ademen ons hele leven meestal op een onbewuste manier, waardoor ons lichaam soms onvoldoende zuurstof krijgt. We ademen vaak door de borst in plaats van door de buik. Een borstademhaling is goed voor zware inspanningen zoals sporten, maar ook bij stress schakelen we over op deze manier van ademen. We hebben nood aan evenwicht en rust in ons lichaam en onze geest. Door op een bewuste en diepe manier te ademen krijgt je lichaam voldoende zuurstof om goed te kunnen functioneren terwijl je ontspant. Het is een meerwaarde als je dagelijks enkele keren een bewuste buikademhaling doet. Het is makkelijk, gratis en je lichaam zal je dankbaar zijn! Our breathing is superficial.Mostly we breath on a unconscious way making our level of oxigen insufficient. We breath often through the chest instead of the abdominal.The chest breathing is good for heavy efforts such as sports.However we use this asswel when we are stressed. The problem is that stress takes a large part of our lives these days, So automatically we use the chest breath.We need balance and peace in our bodies and our minds.By breathing in a conscientious way, our body gets enough oxigen. In that way, you can learn to relax your body.It is of great value to use the abdominal breathing few times a day.

                         stap 1 step1

Ga op je rug liggen met je handen op je buik.
Adem diep in door je neus en vul je buik met lucht. Je voelt hoe je handen omhoog komen.   Lie on your back with your hands on your stomach.Take a deep breath through your nose and fill your belly with air.You feel how your hands come up. 

                         stap 2   Step 2

Nu zijn je longen aan de beurt. Adem verder in zodat ook je longen gevuld worden. Als laatste adem je zo diep door, zodat je sleutelbenen omhoog gaan. Then you fill up your longs with air. Breath in untill your longs are completely filled. Now breath all the way trough untill your collarbones go up.

                          stap 3    Step 3

Hou dan even je adem vast en probeer reeds te ontspannen. Ontspan je schouders.
Adem nu uit en laat alle lucht die in je lichaam zit terug los. Laat je sleutelbenen terug zakken. Blaas nu alle lucht uit je longen om dan als laatste je buik in te trekken. Hold your breath and try to relaxe. Relax your shoulders. Breath out and let go off al the air in your body. Relax your collarbones and pull in your belly.

                      herhaling    repetition

Herhaal deze oefening een paar keer. Je voelt hoe je lichaam zich steeds meer ontspant. Als je het onder de knie hebt, kan je het overal doen. Zittend, rechstaand..ik doe het vaak s'avonds als ik in bed lig om helemaal te ontspannen. Als je voelt dat je om één of andere reden gespannen bent, is dit een makkelijke en simpele techniek. Het kan dat je na enkele ademhalingen wat licht in je hoofd wordt. Luister naar je lichaam en doe deze oefening zo vaak als voor jou goed aanvoelt. Repeat this exercise a few times.You feel how your body relaxes more and more.If you master it, you can do it anywhere. Sitting, standing up .. Before i go to sleep, i do the abdominal breathing to completely relax.If you feel you are tense for some reason, then this is a simple technique. After a few breaths, it is possible that you feel dizzy in your head. That is oké, but feel your own body. Listen to your body and do the excercise as often as it feels good for you.

See recipe

latest recipe!

This soft brown bread contains no gluten, sugar or dairy and is absolutely delicious.

Read more

DOWNLOAD MEDITATIONS

You can download the meditations here

read more

ABOUT MY BOOK

Read more about my book  “Glutenvrij,gezond en gelukkig"

Contactform

Do you wish to place your ad here? Please contact me freely for more info!